2015. március 30., hétfő

Csapody István és a grafológia


dr. Csapody István
Neves apja hivatását követte dr. Csapody István (1892-1970) szemészorvos. 1929-től 1960-as nyugdíjba vonulásáig főorvosként ténykedett. Főleg klinikai és műtéttani problémák foglalkoztatták. 1929-ben ő vett először gipsznyomatot élő szemről, majd kidolgozta a mintavétel módját, mely jelentős lépés volt a kontaktlencsék felé. Több száz szakcikket publikált. 2001-ben közzétett, maga által írott szakmai életrajzából egy érdekes részlet: „Sok munkát fordítottam az íráselemzésre szemészeti szempontból. Abból indultam ki: lehetetlen, hogy aki szemet jól operál, rátermettségét kellően elemzett írásában el ne árulná. E végből grafológiai munkákat tanulmányoztam és szakemberekkel tanácskoztam. Munkámat (Írás és operálás. Szemészet 86:2, 85-91 /1949/) franciául is megjelentettem (Ecriture et operation. Graphologie III: 125-143 /1953/). Az akkor élő grafológusok legnagyobbika, Pulver is jónak minősítette. Főként a múlt és a jelen magyar szemorvosait vettem elemzés alá. Munkám a szemoperálók képzését akarta szolgálni, előzetes tájékoztatásképpen a várható készségére.”
A fent említett cikk a Graphologie III-ban Etienne Csapody névvel jelent meg. Azonban Max Pulver az 1953-ban megjelent cikket aligha olvashatta, hiszen az előző évben elhunyt, azt valószínűleg még előzetesen láthatta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése